V úterý 4. dubna 2023 měla třída 1.A na hodině ruštiny pokračování hry „Pojďme se navzájem poznat“. Tentokrát jsme se spojili se školou z Gruzie z města Džvari (https://www.facebook.com/profile.php?id=100047477408637).
Odhadnout tuto zemi bylo velmi náročné. Po položených otázkách jsme věděli, že tento stát není členem NATO, byl dříve součástí SSSR, že má moře, hory i poušť. Dlouho jsme diskutovali o tom, jaký stát by to mohl být. Žáci si museli zopakovat dějepis a zeměpis. Nakonec jsme ale zemi odhadli!
Žáci z Gruzie odhadli Česko na druhý pokus. Jejich prvním tipem bylo Slovensko.
Ve zbylém čase jsme se bavili o tradičních jídlech našich zemí. Gruzínská paní učitelka nám pověděla o chinkali a chačapuri a také nás pozvala do slunečné Gruzie. My jsme pověděli o svíčkové na smetaně a knedlíkách a pozvali naše spoluhráče do krásného Česka.
V rámci projektu „Pojďme se navzájem poznat“ měla třída 1.A 29. dubna 2024 společnou on-line hodinu RJ se školou z Gruzie. Tématem hodiny byla národní kuchyně. Naši žáci udělali prezentaci na české tradiční pokrmy jako je svíčková, vepřo-knedlo-zelo, smažený sýr a další. Samozřejmě tam nechyběl ani velikonoční beránek. Žáci popsali ingredience, postup a velmi dobře vše ozdobili fotografiemi.
Žáci z Gruzie to pojali trochu jinak. Ukazovali nám videa, kde sami připravovali tradiční gruzinská jídla a v ruštině popisovali vše, co dělali. Předvedli nám přípravu chačapuri, lobio, khinkali a dalších jídel.
Tato hodina byla velice zajímavá a poučující. Obě strany si to velice užily a procvičily slovní zásobu spojenou s kuchyní. Doufáme v další spolupráci a společné projekty.
V úterý 12. 11. 2024 měla třída 1.A na hodině ruštiny další kolo hry „Pojďme se navzájem poznat“. Během této hodiny měli žáci on-line spojení se školou z hlavního města Gruzie Tbilisi.
Tentokrát bylo ve hře nové pravidlo, které zakazovalo se ptát na barvu vlajky spoluhráče. Toto pravidlo zkomplikovalo odhadování země. Proto žáci dlouho zvažovali, zda se jedná o Bulharsko nebo o Turecko. Kladli hodně doplňujících otázek a dlouho diskutovali.
Nakonec žáci zemi neodhadli, ale proces hry si moc užili. Kromě toho podobná setkání pozitivně ovlivňují schopnosti komunikovat v ruském jazyce.