Komunikace ve službách
1) Příjem, vyřizování, evidence, oběh a archivace písemností
2) Obchodní písemnosti
3) Pracovněprávní písemnosti
4) Vnitropodnikové písemnosti, vztah nadřízený – podřízený, vztah mezi
spolupracovníky
5) Písemnosti ve styku s peněžními ústavy a poštou
6) Pravidla společenského chování a profesního vystupování
7) Problematika multikulturalismu, zvláštnosti cizích kultur
8) Respektování národní mentality při komunikaci ve službách,
komunikace s cizincem
9) Základy psychologie, její význam a využití v profesi stevard
10) Psychologie osobnosti – struktura osobnosti, vlastnosti stevarda
11) Vývoj a zrání osobnosti s přihlédnutím k vlastnostem zákazníka
12) Emoce, emoční inteligence, vliv emocí na chování člověka
13) Typy temperamentu a specifika jejich projevu
14) Komunikace a komunikační proces, druhy komunikace
15) Efektivní komunikace a faktory, které ji ovlivňují
16) Asertivní komunikace
17) Konflikty – druhy konfliktů, způsoby zvládnutí konfliktní situace, řešení
konfliktu
18) Typologie zákazníka
19) Jednání s obchodními a pracovními partnery
20) Kultura vystupování