Komunikace ve službách - STE

  1. Příjem, vyřizování, evidence, oběh a archivace písemností
  2. Obchodní písemnosti
  3. Pracovněprávní písemnosti
  4. Vnitropodnikové písemnosti, vztah nadřízený/podřízený,vztah mezi spolupracovníky
  5. Pravidla společenského chování a profesního vystupování
  6. Vymezení interkulturní psychologie, oblasti aplikací poznatků v praxi
  7. Problematika multikulturalismu - akulturace, asimilace, etnicita, etnické vědomí
  8. Psychologie jako věda - význam, využití v profesi stevard
  9. Psychologie osobnosti, osobnost, proces zrání a učení
  10. Temperament - obecné znaky, temperamentové typologie
  11. Emocionalita - vlastnosti emocí, druhy emocí, emoční inteligence, empatie
  12. Socializace - sociální učení, poruchy socializace
  13. Komunikace - druhy komunikace, sociální role, konflikt rolí
  14. Krizová intervence - příčiny krize, typy krizí, formy krizové pomoci
  15. Náročné životní situace - stres, druhy stresu, paleta stresorů, styly zvládání stresu
  16. Konflikt a spolupráce – druhy konfliktů, řešení konfliktů
  17. Typologie zákazníka - dimenze osobnosti
  18. Asertivita - asertivní komunikace
  19. Kultura, kulturní vystupování
  20. Frustrace, hněv, agresivita - příčiny a projevy agrese